تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شیوع ویروس کرونا بار دیگر، پای ارزش‌ها و اصول انسانی را به مباحث اندیشمندان باز کرده و از جمله موارد این موضوع، مقایسه‌ای است که حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در این باره میان رفتار دولت‌های غربی‌ها با کشورهای اسلامی ارائه داد.

ایشان در سخنان اخیر خود به دزدی کمک‌های بشردوستانه و تبعیض در مداوای بیماران، فرهنگ مادی و فردمحور غرب اشاره و آن را با فرهنگ و رفتار جمهوری اسلامی ایران مقایسه و از رفتار مردم و همبستگی آنان تمجید کرد.

کشورهای غربی؛ از ادعای پیشرفت تا انحطاط اخلاقی

دکتر «علی مطر» تحلیلگر لبنانی با انتشار یادداشتی در پایگاه خبری «العهد» لبنان، به مقایسه این دو جامعه پرداخت و نوشت، با وجود ادعای کشورهای غربی مبنی بر پیشرفته بودن، شیوع کرونا در این کشورها، سبب شد، سردمداران آنان در برابر آزمون سختی قرار گیرند؛ زیرا در دانش و ارزش‌های انسانی، مدعی بودند، ولی در نخستین آزمون خود، شکست خوردند.

مطر ادامه داد، به فرموده رهبر معظم انقلاب، بشریت به مرحله امنیت و خوشبختی نرسیده و میلیاردها انسان، هم اکنون نگران و مضطرب هستند. این مسئله در کشورهای لیبرال که مدعی انحصار پیشرفت برای خود بودند و کشورها را بر اساس منافع خود به پیشرفته و در حال توسعه تقسیم می‌کردند، بیشتر جلوه‌گر است. همین تبلیغات غرب، باعث شده بود که ملت‌های کشورهای در حال توسعه، احساس حقارت کنند؛ زیرا رسانه‌های غربی در حال تبلیغ این مسئله هستند که اسلام نمی‌تواند هیچ کشوری را رهبری کند.

در این یادداشت آمده است، شیوع کرونا، بحران‌های اجتماعی و اخلاقی غرب را نشان داد. امام خمینی (ره) در کتاب خود «دولت اسلامی» می‌گویند که حتی اگر غربی‌ها به مریخ و سایر کهکشان‌ها بروند، باز هم نخواهند توانست فضایل اخلاقی به دست آورند و مشکلات اجتماعی خود را حل کنند؛ زیرا حل مشکلات اجتماعی و بدبختی آنان، نیازمند راهکارهای عقیدتی و اخلاقی است. قدرت مادی، ثروت و تسلط بر طبیعت و فضا، راهکار مناسبی نیست؛ زیرا راهکار، ایمان است و اخلاق اسلامی و اعتقاد.

تبلیغات غرب برای ناتوان جلوه دادن کشورهای اسلامی

در این یادداشت آمده، کشورهای غربی دائما در تلاش هستند که مفهوم جدایی دین از سیاست را مطرح کنند و اینکه اسلام، قادر به مدیریت جامعه نیست. امام خمینی (ره) در این زمینه تأکید دارند، شایعه می‌کنند که اسلام دین جامعی نیست، دین زندگی نیست، قانونی برای جامعه ندارد... استعمارگران چنین به ما القا کردند که اسلام، دولت نیست و نظام حکومتی به شمار نمی‌رود. روشن است که این تبلیغات بخشی از طرح استعمارگران برای دور کردن مسلمانان از سیاسیت و حکمرانی است.

مطر نوشت، از همین روست که استعمارگران برای تسلط بر کشورها اسلامی، طرح‌های متعددی دارند. لذا، دست به تبلیغ علیه ولایت فقیه زدند؛ زیرا این مفهوم، مانعی برای جلوگیری از دستیابی آنان به اهدافشان است. رهبر انقلاب نیز تأکید دارند که دین اسلام در درون خود، سیاست، دانش و مسائل اجتماعی دارد. دین است که مدیر زندگی انسان در همه زمینه‌هاست. این وضع اسفبار در اروپا، معلول جدایی علم از دین است.

اسلام راهبر زندگی است

در ادامه یادداشت تأکید شده است، بدیهی است، آنچه امروز ما را به این وضعیت رسانده، دوری سیاسی از اخلاق و جدا شدن آن از ابعاد معنوی و فضایل اخلاقی است. لذا، دین و سیاست، جدایی‌ناپذیرند. اگر دین نباشد، سیاست از شرع آسمانی، منحرف می‌شود. سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ماست.

کرونا اهمیت وظایف کشورها در قبال مردم خود را نشان داد. این مسئله را در جمهوری اسلامی شاهد هستیم؛ زیرا بر عکس آمریکا، کنترل کرونا را آغاز کرده است، ولی ایالات متحده به زعامت دونالد ترامپ موفق به انجام این کار نشده است.

در پایان گزارش تأکید شد، اگر اسلام به درستی در کشور اسلامی اجرا شود، -همان گونه که پس از انقلاب، در ایران، اجرا شد- بیشترین توانایی را در هدایت زندگی خواهد داشت؛ به ویژه اینکه رهبرانی مانند امام خمینی (ره) و امام خامنه‌ای (مد ظله)، نقش حاکم اسلامی را ایفا می‌کنند و رهبری آنان بر اساس، علم، عدالت و رهبری حکیمانه است. این مسئله را در مدیریت تمامی بحرانهایی مشاهده می‌کنیم که ایران به خود دیده است. به هر حال، ایران توانسته است با رهبری رهبران خود، با وجود تمامی جنگها و تحریمهای ظالمانه آمریکا، از این بحرانها عبور کند؛ آمریکایی که در طول مسیر سیاسی خود و حتی در برخورد با بحران کرونا، جز غرور و توحش، رفتار دیگری از خود نشان نداده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی