تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس داده‌هایی که روز جمعه از سوی اداره بهداشت شهر نیویورک منتشر شد، سیاه‌پوستان این شهر بیش از هر گروه نژادی دیگری قربانی کرونا می‌شوند.

بنابر این داده‌ها، تاکنون هزار و ۹۹۹ مرگ بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در میان سیاه‌پوستان یا آفریقایی‌-آمریکایی‌تبارهای این شهر ثبت شده است.

شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» در ادامه گزارش داد آمار نشان می‌دهد احتمال مرگ افراد سیاه‌پوست بر اثر کرونا دو برابر سفیدپوستان است. همچنین احتمال این که یک سفیدپوست پس از بستری شدن در بیمارستان از آنجا زنده بیرون بیاید در مقایسه با یک سیاهپوست از دو برابر هم بیشتر است.

بیشترین آمار مرگ و میر در نیویورک پس از سیاه‌پوستان این شهر در میان هیسپانیک‌ و لاتین‌تبارها دیده می‌شود. بر اساس آمارها، تاکنون هزار و ۶۹۶ لاتین‌تبار بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تلفات سفیدپوستان هم هزار و ۸۶۱ مورد بوده که آنها را در جایگاه سوم این فهرست قرار می‌دهد. آسیایی‌ها در این میان با ۴۶۳ مرگ کمترین میزان تلفات را داشته‌اند.

این آمار به گفته شهردار نیویورک «نابرابری آشکار» در چگونگی اثرگذاری این ویروس بر گروه‌های مختلف این شهر را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار دانشگاه «جانز هاپکینز» آمریکا، نیویورک تاکنون دست‌کم ۱۱ هزار و ۴۷۷ مرگ را به ثبت رسانده که از ایالتهای دیگر و اغلب کشورهای درگیر بیشتر است. تلفات بیشتر سیاهپوستان در نیویورک استثنا نیست و در ایالتهای دیگر آمریکا هم کرونا از این نژاد قربانی بیشتری می‌گیرد.

هفته گذشته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد آفریقایی-آمریکایی‌ها ۳۳ درصد کسانی که در بیمارستان بستری می‌شوند را تشکیل می‌دهند، در حالی که این افراد تنها ۱۳ درصد جمعیت آمریکا را شامل می‌شوند.

البته این آمار از بین جمعیتی محدود و در محدوده زمانی ماه مارس جمع‌آوری شده بود.

آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی دانشگاه «جانز هاپکینز» گزارش داد حدود ۳۲ هزار مورد جدید ابتلا و ۳ هزار و ۸۵۷ فوت در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی