تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

اختلافات در امریکا

شنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۹، ۰۲:۲۲ ب.ظ

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رویترز در گزارشی از نیویورک نوشت: در حالی که تنش‌ها بین دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و برخی دستگاه‌های اجرایی محلی در مورد جدول زمانی و چگونگی لغو محدودیت‌هایی که فعالیت اقتصادی را در این کشور مختل کرده، مدام رو به افزایش است، دونالد ترامپ جمعه به چند فرماندار دموکرات برای نحوه مدیریت همه گیری ویروس کرونا تاخت.

دونالد ترامپ به ویژه در توئیتر پیام «میشیگان را آزاد کنید» را نوشت که اشاره آشکاری است به انتقاد‌های شدید و تظاهرات بر ضد «گرتچن وتمن» فرماندار این ایالت، به علت تدابیر سختگیرانه قرنطینه‌ای که به جلوگیری از شیوع ویروس اختصاص داد. رئیس جمهور آمریکا همچنین پیام‌هایی مشابه در مورد مینه سوتا و ویرجینیا که فرمانداران دموکرات آن‌ها نیز هدف تظاهرات طرفداران او (ترامپ) قرار گرفتند، منتشر کرد. این احساسات با اندرو کومو، فرماندار ایالت نیویورک، به اوج رسید که کنفرانس مطبوعاتی روزانه او در تلویزیون به رویارویی وی با دونالد ترامپ تبدیل شد که او نیز در توئیتر به آن واکنش نشان می‌داد.


اندرو کومو که ایالت او کانون اصلی همه گیری کووید-۱۹ در آمریکاست، در پاسخ به سوال یک خبرنگار در مورد توئیت ترامپ درباره انتقاد از ایالت نیویورک که درخواست کمک زیادی دارد بی آنکه از آن به طور کامل استفاده کند، رشته توهین‌ها و اظهارات تندی را نثار دونالد ترامپ کرد. دونالد ترامپ نوشته بود که فرماندار دموکرات ایالت نیویورک در اوج بحران، به طرز مسخره‌ای تعداد بالایی دستگاه تنفس مصنوعی درخواست کرده است.

اندرو کومو گفت رئیس جمهور شاید باید به جای تماشای تلویزیون بلند شود و برود سرکار. وی همچنین او را به تسهیل بخش حمل و نقل هوایی و دیگر بخش‌ها در محافل بازرگانی به ضرر کمک به ایالت‌ها متهم کرد. فرماندار نیویورک که تا کنون در کنفرانس‌های مطبوعاتی روزانه خود از هرگونه انتقاد بسیار مستقیم از دونالد ترامپ خودداری کرده بود، این بار از دولت فدرال بابت گرفتن مسئولیت از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی از ایالت‌ها بدون تأمین منابع مالی لازم برای آن‌ها انتقاد کرد.

وی گفت: «آیا نباید کوچکترین تأمین مالی وجود داشته باشد تا من بتوانم کاری را که شما می‌خواهید انجام بدهم؟»

وی همچنین رئیس جمهور را متهم کرد که مسئولیت را بر گردن ایالت‌ها می‌اندازد.

در حالی که اندرو کومو در البانی Albany نیویورک سخن می‌گفت، دونالد ترامپ در واشنگتن برای انتقاد از او به توئیتر بازگشت. ترامپ در توئیتر نوشت: «فرماندار کومو باید زمان بیشتری را به کار کردن بپردازد و زمان کمتری شکوه و گلایه کند. خودت را تکان بده و کارت را انجام بده. حرف زدن را متوقف کن!»

وی افزود: «ما هزاران تخت بیمارستانی ساختیم که شما به آن نیاز نداشتید یا از آن استفاده نمی‌کنید، ما تعداد زیادی دستگاه‌های تنفسی که شما باید می‌داشتید را تأمین کردیم و با آزمایش‌هایی که باید انجام می‌دادید به شما کمک کردیم.»

اندرو کومو در پاسخ به خبرنگاری که او را از این پیام‌های جدید مطلع کرد، گفت: «چند بار می‌خواهید که از شما تشکر کنم. اما به شما می‌گویم ممنون که کار خود را انجام دادید. این نقش شما به عنوان رئیس جمهور بود.»

اندرو کومو که ایالت او، نیویورک، تقریبا نیمی از افرادی را که در آمریکا جانشان را به علت ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند، به ثبت رسانده است، اعلام کرد دونالد ترامپ مدام از کمک به ایالت‌ها برای انجام آزمایش‌های متعدد خودداری کرد به این علت که بسیار سخت و بسیار پیچیده است.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه دستوراتی صادر کرد تا ایالت‌های آمریکا از قرنطینه که به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا اختصاص دارد، خارج شوند و فعالیت اقتصادی را از سر بگیرد در حالی که نزدیک به ۲۲ میلیون آمریکایی در چهار هفته گذشته بیکار شده‌اند. ایالت‌هایی که شرایط فدرال ارائه شده از سوی دونالد ترامپ را در زمینه مهار همه گیری مهیا کرده باشند، می‌توانند از جمعه نخستین مرحله روند از سرگیری فعالیت را آغاز کنند.

«گرگ ابوت» فرماندار تگزاس، جمعه سه فرمان به منظور از سرگیری فعالیت در این ایالت که اقتصادش دومین اقتصاد کشور است، منتشر کرد. وی در عین حال خاطر نشان کرد که این روند کند، تدریجی و برگشت پذیر خواهد بود.

فرمانداران و کارشناسان مسائل بهداشتی معتقدند که تنها برنامه گسترده تشخیصی (ویروس کرونا) امکان لغو شرایط قرنطینه و از سرگیری فعالیت کم خطر را فراهم خواهد کرد.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی