تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری الجزیره، هزاران نفر در سراسر آمریکا به ترغیب دونالد ترامپ، رئیس جمهور کشورشان در اعتراض به طرح فاصله گذاری اجتماعی در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کووید-۱۹ به خیابان‌ها آمدند.

در حالیکه کرونا بی رحمانه در آمریکا قربانی می‌گیرد، ترامپ که سودای انتخاب مجدد در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را در سر دارد، پیش از این بار‌ها خواستار بازگشایی اقتصاد این کشور در بحبوحه همه گیری ویروس مرگبار کرونا شد. ترامپ که برای بقای خود در کاخ سفید تقلا می‌کند، مدعی شد به اندازه کافی آزمایش ویروس کرونا در این کشور انجام شده و فعالیت‌های اقتصادی را می‌توان از سر گرفت. ادعایی که قویا از سوی فرمانداران ایالتی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه رد شده است.

بنا به گزارش الجزیره، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ایالت واشنگتن در تجمعی اعتراضی خواستار پایان طرح محدودیت اجتماعی در آمریکا شدند. در دنور صد‌ها نفر معترض با تجمع در مرکز این شهر نارضایتی خود را از تعطیلی سراسری اعلام کردند.

طرح «در خانه بمانیم» که کارشناسان آن را ضرورتی برای کاهش سرعت شیوع ویروس کرونا می‌دانند، اقتصاد آمریکا را به شدت تحت الشعاع قرار داده است و بیش از ۲۲ میلیون آمریکایی طی ماه گذشته برای دریافت بیمه بیکاری درخواست داده اند.

پیش از این نیز اعتراضاتی به طرح محدودیت‌های اجتماعی در ایالت‌های تگزاس، ویسکانسین، اوهایو، مینه سوتا، میشیگان و ویرجینیا برگزار شد.

ترامپ در حالی آتش این اعتراضات را روشن کرده که به دلیل عملکرد ضعیف خود در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا به شدت آماج انتقادات قرار گرفته است. کرونا بیش از ۷۶۰ هزار آمریکایی را مبتلا و بیش از ۴۰ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی