تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

کرونا و فقر در انگلیس

چهارشنبه, ۲۷ فروردين ۱۳۹۹، ۰۵:۰۷ ب.ظ

حزب کارگر: انگلیس از وضعیت کشور‌های دیگر به خوبی درس نگرفت

به گزارش خبرگزاری رویترز، رهبر حزب کارگر انگلیس روز چهارشنبه اعلام کرد برخی از تصمیمات انگلیس در هفته‌های گذشته بسیار کند اتخاذ شدند و این کشور از وضعیت کشور‌های دیگر به خوبی درس نگرفت.

 

کرونا و خطر گرسنگی میلیون‌ها انگلیسی

"وینس کیبل" (Vince Cable)، رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت همه گیری بیماری کووید ۱۹ نشان داد نظام رفاه اجتماعی در انگلیس، کارایی لازم را ندارد و در شرایط جاری، آسیب پذیری اقشار محروم، بیشتر شده است.
به نوشته رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات (چهارمین حزب بزرگ انگلیس)، با کاهش مشاغل و افزایش شمار بیکاران، درامد خانوار‌های انگلیسی رو به کاهش است و بسیاری از افراد بیکار و محروم، هنوز کمک‌های لازم را دریافت نکرده اند. 
وینس کیبل همچنین در مقاله خود نوشت در حالی که کمک‌های اهدایی افراد خیر به بانک‌های غذایی رو به کاهش است، افراد کهنسال منزوی و اقشار محروم بدون کمک رها شده اند، محل‌های حضور حقوقدانان و وکلای خیر نیز که به صورت رایگان به محرومان خدمات حقوقی ارائه می‌کرد ند، تعطیل شده است. 
این سیاستمدار انگلیسی با استناد به گزارش سازمان‌های خیریه افزود: این گزارش نشان می‌دهد دستکم یک و نیم میلیون نفر از فقیران انگلیسی، اکنون روز‌ها بدون مواد غذایی می‌مانند و سازمان‌های دولتی یا خیریه، به این افراد کمک نمی‌کنند. 
به گفته وینس کیبل حتی در کشور‌های قحطی زده نیز معمولا مواد غذایی پیدا می‌شود، اما اقشار فقیر و نیازمند، پول برای خرید آن مواد را ندارند و اکنون در انگلیس نیز مواد غذایی در فروشگاه‌ها وجود دارد، اما بهای این مواد به گونه‌ای بالا رفته است که فقیران جامعه نمی‌توانند غذا فراهم کنند. 
به نوشته این سیاستمدار انگلیسی، حتی اگر فقیران انگلیسی پول برای خرید مواد غذایی داشته باشند، باید به فکر مبلغ اجاره مسکن، هزینه‌های رفت و آمد و دیگر نیاز‌های زندگی نیز باشند. 
به نوشته وینس کیبل، اکنون حدود یک میلیون و هفتصد هزار انگلیسی قادر به خرید مواد غذایی نیستند و حدود ۲.۲ میلیون نفر نیز نمی‌توانند پول اجاره مسکن یا اقساط وام هایشان را بپردازند و شمار این افراد، به سرعت در حال افزایش است.

 

مرگ صدها نفر در خانه‌های سالمندان انگلیس 

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز اعلام کرد آمار از صد‌ها مورد مرگ در خانه‌های سالمندان انگلیس حکایت دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۹/۰۱/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی