تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که حدود دو هفته از ماجرای قتل احمد آبری، نوجوان سیاهپوست در ایالت جورجیا، آن هم توسط پدر و پسری نژادپرست گذشته است، شاهد وقوع جنایت نژادپرستانه دیگری در آمریکا هستیم. اکنون شهر مینیاپولیس در ایالت مینه‌سوتا به منطقه‌ای جنگی تبدیل شده و معترضان خشمگین به خیابان‌ها آمده‌اند. این اعتراضات در پی کشته‌شدن شهروندی به نام جورج فلوید توسط پلیس آمریکاست. جورج فلوید پس از آن درگذشت که یکی از ماموران پلیس زانویش را هفت دقیقه روی گردن او گذاشت و این در حالی بود که او می‌گفت: «نمی‌توانم نفس بکشم.»

معترضان به قتل جورج فلوید، سیاهپوست ۴۶ ساله غیرمسلح توسط یک افسر پلیس سفیدپوست، لحظه‌ای خیابان‌های این شهر را ترک نمی‌کنند. آن‌ها بی‌تفاوتی ترامپ و دیگر مقامات سیاسی و امنیتی آمریکا در قبال کشتار سیاهپوستان را برنتافته و با نیرو‌های پلیس در ایالت مینه‌سوتا درگیر شده‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بدون آن که جنایت بزرگ پلیس را محکوم کند، با لحنی تهدیدآمیز از آمادگی ارتش و گارد ملی برای مقابله با معترضان سخن گفته است. او معترضان به قتل جورج فلوید را اراذل و اوباش خوانده و دستور شلیک مستقیم به آن‌ها را صادر کرده است. با این حال، میشل باشله، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر در واکنش به مرگ جورج فلوید از مقامات آمریکایی خواسته تا به قتل مردان سیاهپوست غیر مسلح از سوی پلیس این کشور خاتمه دهند.

معترضان در اعتراض به رفتار نژادپرستانه پلیس و دولت آمریکا پنجشنبه شب به یک کلانتری در شمال شهر مینیاپولیس حمله کردند. گروهی از تظاهرکنندگان در جریان این حمله ساختمان کلانتری ناحیه سوم مینیاپولیس را به آتش کشیدند. بنا به اعلام پلیس مینیاپولیس ماموران این کلانتری پیش از به آتش کشیده‌شدن ساختمان، محل را ترک کرده بودند.

در این میان همکاری دموکرات‌ها و جمهوریخواهان در سرکوب تظاهرات معترضان به نژادپرستی کاملا قابل تامل است! شبکه یورونیوز در این خصوص می‌گوید: «تیم والز، فرماندار دموکرات مینه‌سوتا نیز دستوری اجرایی را امضاء کرده که به گارد ملی ایالات متحده اجازه می‌دهد برای برقراری آرامش در مینیاپولیس وارد عمل شود. قرار است ۲۰۰ مامور پلیس ایالت مینه‌سوتا و تعدادی بالگرد نیز به مینیاپولیس اعزام شود.»

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی