تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

تمدن سیاه

تمدن سیاه خلاصه میشود در سیاهی غرب

ترامپ به دنبال کسب منافع سیاسی از کروناست!

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸ ب.ظ

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، روزنامه سعودی نوشت در حالی که جهان به دنبال یافتن راهی برای متوقف کردن ویروس کشنده کرونا است، برخی و در راس آن‌ها رئیس جمهور آمریکا با راه اندازی جنگ‌های حاشیه ای، به دنبال کسب منافعی سیاسی از این بحران جهانی هستند.
به نوشته این روزنامه در تقابل همه جهان با بلای همه‌گیر کرونا، نبرد‌هایی حاشیه‌ای آغاز شده است که هیچ ارتباطی با تلاش‌های مشترک و پژوهش‌های شتابان برای رسیدن به واکسن یا درمان‌هایی برای این ویروس ندارد. گویی که درد و رنج‌های فجیع بشریت و فروپاشی اقتصادی کافی نیست و کسانی را می‌بینیم که به دنبال باز کردن جبهه‌های جانبی هستند تا شک و شبهه و تردید‌های را ایجاد کنند و بر کوتاهی‌های اینجا و آنجا سرپوش بگذارند.
به نظر می‌رسد صحبت درباره این مسئله باید به دانشمندان واگذار شود، زیرا سیاستمداران و اهالی منافع اقتصادی میدان را به طور کامل احتکار کرده‌اند و نفوذی را به دست آورده اند که شایسته آن نیستند. زمان آن رسیده است تا آن‌ها جا را برای دانشمندان و متخصصان و البته وجدان باز کنند. البته در حالی که سیاستمداران مشغول اتهام‌زنی به یکدیگر هستند و در مخفی کردن اشتباهات خود از یکدیگر سبقت می‌گیرند، دانشمندان همه کشور‌ها در سکوت و صبر مشغول کار در آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها برای نجات میلیون‌ها انسان هستند. گور‌های دسته جمعی در شهر نیویورک از هرگونه توضیحی گویا‌تر است. همچنین تصاویر خیابان شانزه لیزه در شهر پاریس بسیار دلهره‌آور است، تصاویری سورئال که غیر قابل باور است. همچنین سکوت لندن قطب تجارت و خدمات در سایه منع آمد و شد افسردگی شدیدی ایجاد می‌کند.
در شرق نیز اوضاع مانند غرب است؛ در آسیا همانند آفریقا و آمریکا، نه بزرگ و نه کوچک و نه ثروتمند و نه فقیر از خطر این بیماری همه گیر در امان نیستند. خسارت‌ها و زیان‌ها در همه بخش‌ها در همه کشور‌های صنعتی به ده‌ها میلیارد دلار رسیده است و تدابیر کمک و جبران خسارت‌ها به سختی می‌تواند این خسارت‌ها را جبران کند، در حالی که سوال اصلی درباره مدت زمان لازم برای گذر از این بحران و پیامد‌های احتمالی آن و اینکه چه جوامعی می‌توانند از این آزمون انسانی سخت، سربلند بیرون آیند، بدون پاسخ است.
ترامپ که سیاست را مانند یک سرمایه دار بورس پی می‌گیرد و رقابت انتخاباتی سختی را پشت سر می‌گذارد که پایان ندارد، اکنون در جنگی مستقیم با چین است و در این جنگ طیف وسیعی از جریان‌های راستگرای جهانی و سیاستمداران و روزنامه‌نگاران آن با وی هستند، کما اینکه ویروس کرونا در این سال انتخاباتی استثنایی، بر رای دهندگان تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.
ترامپ در ابتدا اصرار می‌کند که ویروس را ویروس چینی بنامد در حالی که هیچ کس پیش از این بیماری ایدز را بیماری آفریقایی یا آمریکایی نامگذاری نکرده بود. رئیس جمهور آمریکا پس از آن جنگ لفظی مستقیمی را علیه مدیر سازمان بهداشت جهانی راه اندازی کرد و او را به جانبداری از چین و توطئه با آن برای سرپوش گذاشتن بر آغاز شیوع این بیماری متهم کرد. در حالی که وی پیش از این شناخته شده بود و مسئول کمیته‌ای بین‌المللی است که کارشناسان و متخصصانی را از کشور‌های مختلف جهان در خود دارد و در میان سرشناس‌ترین معاونان وی و کسانی که همواره در کنار او در نشست‌های خبری هستند، کارشناس سرشناس بهداشت عمومی آمریکایی دیده می‌شود.
همچنین اگر افزایش شمار مبتلایان و فوت شدگان و شجاعت برخی از مشاوران ترامپ مانند دکتر آنتونی فائوچی و مخالفت آشکار آن‌ها نبود، ترامپ نیز هیچ اقدامی جدی انجام نمی‌داد.
تحریم یونسکو، نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد و اعتیاد همیشگی به وتو کفایت می‌کند و دیگر نیاز نیست که این بیماری کشنده را نیز وارد بازی‌های سیاسی کنند. ملت‌های جهان بعد از این بیماری واقعا نیازمند جهانی منصفانه‌تر، احساسی تر، راستگو‌تر و انسانی‌تر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی